Hoe fijn zou het zijn als er écht naar je wordt geluisterd? Want dat is wat we doen in een hartcirkel. Jij praat en de andere mannen luisteren naar je. Iedereen deelt om de beurt wat hem op dat moment bezighoudt.
Vertel waar je tegenaan loopt, waar je verdrietig over bent, waartegen je vecht, wat je recent hebt ontdekt, waar je blij van wordt, wat je spannend vindt of waar je hulp bij kunt gebruiken. Waar verlang je naar? Je mag alles delen, zolang het maar uit je hart komt!
De andere mannen doen niets anders dan luisteren; we geven geen advies, geen commentaar en we oordelen niet. We zijn stil en luisteren met ons hart.
Wanneer we op deze manier naar elkaar luisteren, ontstaat er verbinding—verbinding met jezelf en met de anderen. Je bent gezien en gehoord, en de kans is groot dat je met meer energie en blijdschap naar huis gaat en dat je hart wagenwijd openstaat!
Ik bied een veilige setting met ruimte voor een traan, stilte en een lach. Een avond waar je helemaal jezelf kunt zijn.
We beginnen met een korte, geleide meditatie, een beknopte uitleg en daarna openen we de cirkel.
Afhankelijk van de deelnemers is de voertaal van dit evenement Nederlands of Engels.
De Hartcirkel is een gratis evenement, maar een vrijwillige, contante donatie op de avond zelf wordt gewaardeerd.